11 Haziran 2011 Cumartesi

Warzone 2100

Geçen gün takıldığım bir oyunu sizlerle paylaşmak istedim. Çok zevkli çok bağlayıcı bir strateji oyunu..  Her ne kadar oyunlara tövbelide olsam ölesine başladığım bu oyunu oynamaya devam ediyorum :)
Warzone2100 Pumpkin Studios (Pivotal Games) tarafından yapılmış gerçek zamanlı bir strateji oyunu. Oyun 2150 yılında dünyada geçiyor. Oyundaki amaç; kendi bölgelerinizi korumak, düşman bölgeleri ele geçirmek ve dünyayı ele geçirmeye çalışan güçleri engelleyip dünyayı kurtarmak.
oyunun sesleri oldukça gerçekçi..
İlk başladığınızda bir üsse iniyorsunuz bölgede düşmanlar var elbette hem bölgeyi keşfediyorsunuz hemde ufak çaplı bir temizlik yapıyorsunuz.
İlk başta tek bir haritada temizlik yapıyorsunuz (temizlikten kastım etraftaki düşman bölgeleri yok edip haritadaki kırmızı işaretleri yok ediyorsunuz..)
Her bölümde bir parça bulmanızı istiyorlar sizden bu parçayı ele geçirdikten sonra görev tamamlanmış oluyor.
Bir bölümde parçayı aldığım halde görev tamamlanmadı etrafta tanklarımı gezintiye çıkardığımda bir baktım ki bir tane haberci tank ahanda dedim demek bu yüzdenmiş :) hemen temizledim tabi kii :)


Bir tane uzay aracımız var -en azından ben böyle söylüyorum - bu araçla ilerleyen görevlerde başka bölgelere araç taşıyarak o bölgelerdeki görevleride yapıyorsunuz. her seferinde 10 tane araç taşıyabiliyorsunuz ama bölgesine göre 1 dakikada 1 veya 2 dakika da 1 araç getirebiliyorsunuz . başka bölgelerde saldırı yaparken bir tane araç bırakın bir köşede hemen saldırmayın çünkü araçlarınızın hepsi öldüğünde görevi kaybetmiş oluyorsunuz yeni araç getiremiyoruz bölede olunca..

Oyunun beni tek rahatsız eden yanı Opengl de çalıştınız mı bilmem daha önce ya da her hangi bir grafik programlama ile .. Oyun bir küpün içine yerleştirilmiş ve haritanın bitiş yerleri çok bariz belli haritanın dışına çıktığınızda siyah küpün içinde bulabilirsiniz kendinizi.. Ama diğer taraftan boşluk tuşuna bastığınızda kamera açısını istediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz..
Oyunda 4 farklı renk seçeneği var neden bilmem yeşili seçtim ben düşman olarakta sarı çıkıyor karşıma - sarı rengini de çok severim oysa :)-
Yeni başlayanlar ve öğrenmek isteyenler için tutorial diye bir bölüm var isteyenler kendilerini burada deneyebilirler.. Ama gerek yok benceee oyun zaten gayet anlaşılır..
Oyunda ;
-enerji
-araştırma-
-fabrika
olmak üzere üç alan var
enerji tahmin edeceğiniz üzere üssümüzün enerji ihtiyacını sağlıyor.
Araştırma bölümlerinde ise yeni teknolojiler araştırılıyor böylece kendi tanklarınızı yaratabiliyorsunuz oyunda açık kaynak kodlu bir oyun olduğu için sizin yaptığınız kombinasyonlar oyuna eklenebiliyor zaten sürekli güncellenen bir oyun hem oyna hem oyun geliştir süper değil mi :)
Fabrika da ise tanklar üretiliyor..

En çok ses efektlerine bayılıyorum her ne kadar kardeşimin beni öldürmek istemesine sebebiyet versede bu durum ben gayet mutluyum :)

Oyun hem multi player hemde single player oynanabiliyor isterseniz yerel ağa bağlayıp arkadaşlarla oynayalım da diyebilirsiniz ama benim etrafımda bu aralar oynayacak kimse bulamadım ben single takılıyorum..
En son ki görevde oyuna ilk başladığım haritanın açılmış hali ile oynadım bölgede 4 tane kırmızı alan vardı  her alanı temizledikçe etrafa sürekli füze fırlatan binalar diktim ki geri  düşman tekrar hattı işgal etmesin yeniden orada konuşlanmasın diye alan çok büyüktü süre kısıtlıydı ilk denememde başarılı olamadım bu akşam ama daha sonra yeniden deneyeceğim tabiki.. :)

Bir de araştırma yaptıkça yeni tanklar araçlar geliştirebilmek kendi tasarımlarınızı yapabilmeniz muhteşem ..

Sanırım şimdilik söyleyeceklerim bu kadar oynadıkça tekrar bir şeyler karalayabilirim.

Şiddetle oynamanızı tavsiye ederim gerçekten çok ama çok zevkli bir oyun şimdiden iyi oyunlar :)))

2 yorum:

  1. arkadaşım bende oyuna bağlandım ama bir bölümde takıldım hani diyorya bir izci bölüğü alarak araştır o bölümde sarıları yenemiyorum yardım edersen sevinirim
    Arif ÖZER

    YanıtlaSil
  2. Arif bey biraz geç cevap verdiğim için kusura bakmayın..
    Oyuna uçak tarzı araçlarla 10 tane ya da 15 tane tank götürme şansımız varya hani ve her iki dakikada bir getirebiliyorsun öncelikle bölümü geçebilmen için daima geride bir araç bırak ki tümü ölmesin ve böylece tekrar tank getirebil. Sonrasın da sürekli olarak bölgeye tank taşı böylece orada bir ordu oluştur sonrasında zaten güçlü bir ordu oluşturunca sıkıntı kalmıyor
    ama zamanı dikkatli kullanman gerekli
    Şimdiden kolay gelsin

    YanıtlaSil