12 Şubat 2016 Cuma

LaTeX e Baslama Hikayem!

Sanirim bundan bir kac ay once supervisorimin bana gelmesi ila basladi. Rapor yazmam gerekiyordu ve ben her zaman ki actim office programlarindan word'u ve basladim yazmaya. Aradan gecen bir zaman sonrasi ona raporumu gonderdim bana sanirim 10 dakika icinde geri dondu ve bu raporu incelemeyecegini cunku word kullandigimi kendisinin word de calismadigini latex dosyasi olmadigi surece de incelemeyecegini soyledi ve bende bunun uzerine apar topar latexe gectim. Basta uzun uzun kizsam da delirsemde suan cok mutluyum hayatimin en buyuk ve en dogru karari latex olmus bundan sonra kim korkar yazi yazmaktan figurelerden kesinlikle bir akademisyenin bilmesi ve kullanmasi gereken demisbaslardan birisi. Gelelim latex nedir ne ise yarar. Kendisi aynen bir debugger gibi calisan tex dosyalarini yaratmaniza yardimci olur. Oncelikle http://miktex.org/download
sayfasindan miktex i indireceksin sonrasinda calistirdiginiz da bu uzun suren bir indirme baslayacak sanirim 2gb kadar. Suana kadar gerekli dosyalari indirdik ama henuz yazacagimiz ortam yok. Ben suan TeXstudio kullaniyorum ama TexMaker diye baska programlarda var
 TexStudio : TexStudio Indirme Linki buradan indirebilirsiniz.
 Ilerleyen gunlerde size gerekli bilgileri yasadigim zorluklari nasil kullanildigina dair bilgiler ile karsiniza cikicam Simdiden kolay Gelsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder